Hera

Tisdag, stilla fixardag!

Efter gårdagens genomkörare av ryggen tänkte jag mig en stilla tisdag. Saker måste dock fixas innan helgen så jag valde ut de lättare sysslorna.

Besökte biståndshandläggaren på kommunen för att slutföra det jag lovat farbrorn som ville få hemtjänst. En mikrovågsugn behöver han så det fixade vi på ica. Husdjuren våra behövde mat så vi besökte traktens djuraffär www.nyahundkallaren.com för att köpa kanin och kattmat. Hästjejen och hennes bästis ville givetvis hänga med och fick även tjänstgöra som bärare...
När vi ändå var åt det hållet åkte vi den nyasfalterade vägen till den gamla krontorpskolonin för att leverera mikron och information.
Fixardag blev det men inte särskilt stillsam men det känns rätt bra nu.


En annan sak jag har på min lista är....nu vänder jag mig till er gott folk.... att få ner en film ur datorn på en skiva så att jag kan kika på den på Dvdspelaren i tvrummet!

Så här är det, jag har fått låna svägerskans filmkamera, filmat, tömt det in i datorn. "Gjort en film" sparat den i datorn, tankat ner den på cd-skiva. Kan titta på den i datorn men inte på dvd:n..... Vad gör jag för fel? Jag använder mig av Windows Movie Maker.

Det får vara allt för denna dag men vi som väntar på något gott behöver inte vänta allt för länge :- )..... eller hur det nu var!

Nu har jag inte tagit några nya kort på ett tag så här kommer en från tillfället då jag skulle fixa tackkort, en riktig busbild på lillbulten.
 

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress