Hera

Marknadsfredag!
Min morbor Conny med fru är här i helgen och säljer rullrån och kolbullar på marknaden. Coolt! Det som förvånar mig är att folk inte vet vad kolbullar är! Jag trodde alla visste det här i de gamla skogshuggarnas land....

Kolbullar är i alla fall gjort av vatten, mjöl, salt och stekt fläsk. Steks i en stekpanna och ser ut som en fläskpannkaka. Gott, kanske inte så nyttigt men gott...



Hästtjejjen åker karusell med kompisar, pengarna är säkert snart slut :-)

Ikväll åker vi ner till kolonin!

Vi skrives!
/Hera

Kompletterar med lite foton från bron över bäcken när man går till Kvarnmörka.( Vi svängde förbi där ikväll)  Den var inte fräsch, det vill jag lova!
Även ett foto på de mygg jag och hästtjejjen dödade i bilen på väg från Kvarnmörka till kolonin, observera att det va ett fåtal av dem som kom in i bilen... det var MASSOR av mygg utanför!

Sedan såg jag den här spången? som jag inte lagt märke till förr. Den såg inte heller så stabil ut...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress