Hera

Nattskata
var lillbulten inatt, hon vaknade till tidigt imorse/inatt...såg pappsen ligga i sängen...va han var inte hemma när jag somnade...ååå vad kul! Sen var hon pigg piggelin och det var vare sig jag eller M (han hade väl nyss kommit hem från jobbet).

Sen är det här med sovrutiner en fråga jag undrat över...i Big Lake hade vi ett sätt, funkar inte lika bra här. Hon känner väl sig övergiven där på övervåningen. Somnar hon i min famn nere, eller bredvid mig uppe så vaknar hon till helt på natten när hon vaknar i sin spjälsäng för det var inte där hon somnade...så nu har vi försökt få henne att somna i spjälsängen. Kan inte säga att det funkar speciellt bra. Hon är trött, nybytt och mätt....hon sover nästan, jag kliver över tröskeln och waaaaa världens gråt. Om jag väntar på att hon ska somna helt, så väntar hon (blundar) på om jag ska prova att gå ut ur rummet...vi väntar på varandra...tre kvällar har vi kämpat nu...

Annaslya tyckte det varit tunt med kommentarer på hennes blogg, jag lovar att jag ska bli bättre på det! Hon ska flytta till Sk-å för att plugga till socionom. Gå in på hennes blogg och säg God Jul då blir hon säkert glad :)

Annars har jag gjort köttbullar idag och kokat mer fudge. Ingen julmat eller godis ska ätas förrän tidigast julafton är det sagt...men jag förstår inte, fudgen jag gjort var helt borta!

Kramizar

Hera!
Svägerskan

Hihi! Det där med sovande verkar ligga i släkten. Hon har en kusin som blivit som förbytt. En del skyller jag på förkylningen, men sovtrasslet började innan. Dock tror jag inte det har att göra med rumsbytet för hennes del, för det funkade ju i början *ser förvirrad ut*... Bara att tjures å tjures. Tills slut måste det ju bli bra!! Kram

ÅM

Konstigt det där med julgodis... Mitt försvinner också.. speciellt fungen, den är ju sååå god! Prövade en ny variant i år, med mindre kakao och mandel. Smakar lite som kola, ljuvligt god =)

Jenny

Men kan det inte vara så här att ni har små tomtenissar som kanske äter upp allt? Jag tror att jag har "drabbats" av dom
=)

Kram från oss på Materialvägen!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress