Hera

Året som kommer...2008
Sitter och kollar på foton, bl.a från året som vart. Vad mycket som har hänt! Tänk vad lite man vet i början av året om vad som kommer, vad livet bär med sig...vad som slår mig då är hur mycket kommer att hända året som kommer...En stor händelse 2007 var att vi fick Lillbulten så det här året har ju varit lite speciellt, sen har vi ju flyttat också.

2008...då kommer jag börja jobba igen, vars vet jag inte...hittar jag inget härikring så har jag ju mitt jobb i Big Lake men det känns långsökt att jag skulle börja veckopendla dit. Jobbfrågan är något jag ska ta itu med i vår. Hästtjejen kommer att börja på högstadiet hösten 2008, det är också en förändring...(minns det själv som om det vore igår) M kommer att vara föräldraledig. Ja, det här är nya saker för oss alla men det är skeenden som vi vet om, sen kommer ju andra saker som vi tack och lov inte är medvetna om än. Tänk vad trist det vore då!

1998 vad gjorde man då? Jo det året gifte jag mig med Hästtjejens pappa, vi skaffade oss en hund (Bullit) som idag bor hos Hästtjejens farmor och farfar.

1988... då var man 16 år...bodde hemma hos mamma...men flyttade hemifrån på hösten...det året träffade jag min första pojkvän (två år blev det)...

1978...6 år...vi hade nog just flyttat upp från Västerås till kolonin där min far bor än idag...min lillebror var inte född då...märkligt, jag kan inte minnas att han inte funnits!

1968...då fanns inte jag men M föddes det året!

Det var lite reflektioner...kring historia och framtid.
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress