Hera

Semesterrapport v 29-33
Min semester verkar aldrig ta slut!

Nåväl...

Hej där, länge sedan sist!

Jag som älskar ordspråk ger er härmed ett österländskt!

Den kloke kryddar sitt språk med ordspråk, den enfaldige med svordomar.

Den ni! :-)

Sedan M börjat jobba igen så har vi bott i hans föräldrars stuga i Ekträskby. Hela familjen med både katt och kanin! Det har varit jätteroligt!
Stugan har el, fast telefon och mulltoa.
Nästan ingen mobilteckning, ingen dusch.
Vattenvärmare, tv dvd och flotte däremot.
Ingen spisfläkt eller diskmaskin men ett mygghus och en kamin.
Svärmor har tvättat våra kläder och vi har alltid varit välkomna dit för att se på parabolkanaler, använda internet eller bara umgås. Vilken service!

Vad har vi då gjort? Jo, vi har hunnit med ett 70 årskalas, shoppingturer både till Umeå och Skellefteå, röjt bort lite ris kring stugan, besökt goda vänner. lugna dagar på flotten med både bad och abborrfiske och lite äventyr.

M har som sagts jobbat och hästtjejjen har ibland varit hos svägerskan med familj tre mil bort så vissa dagar har jag och lillbulten varit ensamma hemma. Därmed har en hel del tid för reflektion funnits, det har varit bra!

Tar man sig tid för reflektion/ eftertanke så kan man möta livets skeenden med större känsla.
Wow, det blev djupa tankar men jag är övertygad om att det är så. Istället för att rusa genom livet och jaga nya utmaningar så stannar man av och verkligen upplever det man befinner sig i.
Såå, här kommer några ögonblickshändelser från mina senaste veckor!
 

Glädje- Lillbulten står på alla fyra och gungar fram och tillbaka.


Lycka/Stolthet  - Hästtjejjen galopperar fram på en islandshäst, det ser urtjusigt ut, wow!


Rädsla - Min islandshäst rusar från stigen vi följer, träden tätnar, jag kör knät i en rätt stor björk, aj.

Rädsla/Lycka- Jag galopperar fram på en islandshäst efter en stig mitt i skogen. Inte snyggt men fan så modigt/dumdristigt av mig :-)

Glädje - Svärmor följde med och red, hon som är rädd för krakarna!


Sorg - Att vi, hela familjen inte delar vardagen varje dag.

Glädje - När mamma säger :  " Nu ska jag gå ner i vikt" och man hör att det är lite jävlar anamma i rösten. Visst hörde jag min riktiga mamma där... Så se upp, här kommer morsan!

Lycka - Storebror har gift sig och ska snart få hämta sin hundvalp. Sin allra första hund! (tror jag) www.carlsen.st

Total lycka - Hela familjen mår bra och M älskar ... MIG :-)

Tiden i stugan är inte över än men snart bär det hemåt, väster ut igen. Skolan väntar för hästtjejens del. Jag har saknat mina nära och kära hemmavid, mina onsdagsluncher på Akkan och min kära grannfru!

Vi ses!


PS Jag kompletterar med fler bilder när jag kommer hem!
Anna Henriksson

Huhh jag blir lite tårögd! Håller med om reflektionstankarna! Sen känslan av att han älskar mig...den är ju en av de bästa eller hur!
Vi ses väl på akkan...nångång :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress